

WOLVEGA – De brandweer is in de nacht van vrijdag op zaterdag enkele uren bezig geweest bij een appartementencomplex in Wolvega nadat een grote boom door de storm tegen de gevel was gevallen.
Door de harde wind kwam de boom met flinke kracht tegen het gebouw terecht. Daarbij raakten een raam, het kozijn en een deel van de gevel beschadigd. Omdat de gevel door de klap is ontzet, ontstonden er zorgen over de veiligheid van het appartement.
De brandweer heeft uitgebreid onderzoek gedaan om vast te stellen of het gebouw nog veilig was. Na controle werd besloten dat de bewoonster van het getroffen appartement voorlopig niet meer in haar woning mag verblijven. Zij is elders opgevangen.
De omgevallen boom is afgezet met lint en blijft voorlopig liggen. Op een later moment zal de boom worden verwijderd. Daarnaast moet een gespecialiseerd bedrijf de schade aan het appartementencomplex opnemen en de benodigde herstelwerkzaamheden uitvoeren.
Wanneer de bewoonster weer terug kan keren naar haar woning is nog niet bekend. Totdat de schade is hersteld, kan zij niet naar huis. De gemeente en betrokken instanties zullen de situatie de komende periode verder beoordelen.







