Brandweer redt hond Fleur uit sloot De Hoeve

DE HOEVE – Hond Fleur van drie jaar oud is dinsdagmorgen een wild avontuur aangegaan. Het beestje liep door onbekend oorzaak los en werd aangetroffen door automobilisten op de Vinkegavaartweg.

Rond tien over negen zagen de omstanders het beestje rennen over de weg. Een boer in een naastgelegen weiland schoot ook te hulp om het beestje te vangen. Fleur liet zich echter niet kennen, dook een slootje in en hield daar haar helpers op afstand door te blaffen en te bijten.

Er zat niks anders op dan de brandweer te bellen. Korps Noordwolde is uitgerukt en wist het beestje te vangen en te kalmeren. In afwachting van de dierenambulance hebben de spuitgasten Fleur alle aandacht gegeven. De medewerkers van dierenambulance De Wouden wisten de chip te achterhalen, maar deze stond nog geregistreerd op de oude eigenaar: “Ik heb het hondje 6 maanden geleden verkocht,” aldus het oude baasje aan de telefoon. “Ik moet goed nadenken wie hem heeft gekocht en waar ze nu verblijft.”

Fleur is door de dierenambulance meegenomen naar dierenasiel De Swinge in Drachten. Hier zal de Chihuahua verblijven tot de eigenaar bekend is.

Copyright © 2024 | KVK: 69001286 |
Disclamer
|
Privacy Policy